Actie communiceren
Misschien wel de belangrijkste en meest vergeten stap wanneer u de actie gaat opzetten: maak een communicatieplanning. Uw actie valt of staat met regelmatige en kwalitatief goede communicatie. Daar helpen wij u graag bij.
Allereerst enkele algemene tips:
- Herhaling, herhaling, herhaling: Niet iedereen leest/ziet altijd alles. En áls je het hebt gelezen, denk je vaak genoeg ‘interessant, ga ik een keer regelen’, waarna een mailing in de mailbox uit het zicht verdwijnt. Herhaal de boodschap dus meerdere keren via verschillende kanalen.
- Plan wanneer je de boodschap via welk middel (website, nieuwsbrief, speciale mailing, telefoonactie, etc.) gaat communiceren.
- Neem drempels zoveel mogelijk weg: hoe kunnen mensen zich zo eenvoudig mogelijk aanmelden?
- Maak gebruik van de teksten, banners en andere instrumenten uit de toolbox voor supporters.
Vul het actieplan in
Om u op weg te helpen, vindt u in de toolbox een actieplan aan de hand waarvan u de actie kunt opzetten en communiceren. Daarnaast vindt u er een communicatieplan. Na het invullen van dit actieplan bent u klaar om aan de slag te gaan met uw actie!
Maak gebruik van de toolbox
Om uw actie consistent en regelmatig te communiceren, heeft u middelen nodig. Wij bieden u in de toolbox kant-en-klare nieuwsberichten, social media berichten en persberichten aan, samen met afbeeldingen die u kunt plaatsen.
Gebruik het communicatieplan
In de toolbox vindt u een communicatieplan waar een aantal contactmomenten voor u staan uitgeschreven. U kunt hiervan gebruik maken als u uw actie wilt gaan communiceren. De communicatie start zes weken van tevoren.